Search website

Symboliczne inauguracja nowego Jedwabnego Szlaku pomiędzy Azją a Europą.

Uroczystość otwarcia w symboliczny sposób nowego Jedwabnego Szlaku pomiędzy Azją a Europą.

Zasadniczą metodą transportu towarów z Chin do krajów europejskich są ogromne kontenerowce, mogące równocześnie zmieścić na pokładzie prawie dwadzieścia tysięcy TEU. Fracht drogą morską posiada liczne zalety, jest bardzo tani i bezpieczny, a odpowiednie wyposażenie portów daje duże możliwości obsługi transportowanych ładunków. Lecz jego główną wadą jest czas, ponieważ najczęściej na pokonanie drogi pomiędzy portami potrzebne będzie kilka tygodni. Z tego też powodu firmy spedycyjne szukają rozmaitych pomysłów na zwiększenie szybkości transportu ładunków, między innymi wykorzystując do tego kolej. Jak się okazuje, przewóz kontenerów specjalnie przygotowanymi składami ma duże zalety, które będą się przyczyniały do tego, że zainteresowanie nim będzie rosło. Przede wszystkim istotny jest czas, w wielu przypadkach klienci nie mogą tak długo czekać na zamówione towary, więc decydowali się na znacznie kosztowniejsze przesyłki samolotowe. Obecnie podróż składu kolejowego między Chinami a Europą będzie trwała maksymalnie kilkanaście dni, a przy tym będzie o około 30 procent tańsza niż samolot.

Pierwsze kolejowe połączenia z Chin do Polski powstały już przed trzema laty, składy przywoziły towary na stację w Łodzi, a następnie musiały wracać bez ładunku. W bieżącym roku w czerwcu zrobiony został kolejny ważny krok w wymianie handlowej pomiędzy Chinami a Europą, to znaczy w symboliczny sposób uruchomiony został współczesny Jedwabny Szlak. Tym symbolem był towarowy pociąg który jechał z Chengdu do stolicy, wiozący w dwudziestu dwóch kontenerach części do samochodów i elektronikę. Uroczystość otwarcia w symboliczny sposób współczesnego Jedwabnego Szlaku z Azji do Europy.
Pociąg wyruszył z miasta początkowego 8 czerwca zeszłego roku i po przejechaniu jedenastu tysięcy kilometrów i niecałych dwóch tygodniach podróżowania zameldował się w Warszawie. Wszystko wskazuje na to, że ta trasa będzie chętnie wykorzystywana przez kontrahentów, ze względu na szybkość transportu i stosunkowo niskie koszty. Oprócz tego firmy z naszego kraju starają się bardzo, żeby kontenery nie wracały puste jak jeszcze niedawno, lecz wypełnione naszymi produktami spożywczymi, między innymi sokami, owocami czy też wszelakimi słodyczami. Tym sposobem koszty transportu kolejowego zostaną znacznie zmniejszone, a to z kolei da jeszcze więcej konkurencyjności składom kolejowym.