Search website

Budowa nowego terminala kolejowego BCT w porcie w Gdyni

Nowy terminal kolejowy w Gdyni

Inwestycje w portach naszego wybrzeża idą pełną parą, czego najlepszym przykładem jest uruchomienie nowoczesnego terminala kolejowego na terenie portu w Gdyni. Ten chyba najkosztowniejszy w dotychczasowej historii portu projekt wystartował w roku 2012 i miał obejmować modernizację i przebudowę całego terminala kolejowego. Zrealizowano do przy udziale Zarządu Morskiego Portu, a prace dotyczyły głównie rozbudowy oraz modernizacji kolejowych torów w tym miejscu. Spore znaczenie w tej inwestycji miało pozyskanie dofinansowania. Inwestorzy otrzymali środki z jednego z funduszy europejskich, dzięki czemu zostały zakupione dwie wydajne suwnice do całościowej obsługi składu pociągów. Nowy terminal kolejowy w porcie w GdyniPrzez to, że zostały one zakupione aktualne możliwości przeładunkowe mogą być na poziomie pół miliona jednostek kontenerowych na rok, co daje znacznie większe możliwości na rozwój i współpracę z zagranicznymi i krajowymi klientami. Otwarcie tego terminala ma też spore znaczenie dla wzrostu coraz chętniej wykorzystywanego wśród naszych przewoźników transportu intermodalnego.

Prezes Bałtyckiego Terminala Kontenerowego podczas wywiadów mocno podkreśla rolę transportu intermodalnego i wyraża swoje zadowolenie, że dzięki poczynionym inwestycjom Gdynia zyskała dużą konkurencyjność pośród reszty portów w tym rejonie. Jednocześnie pragnie podkreślić rolę dobrej współpracy pomiędzy jego firmą i zarządem portu, dzięki wcześnie zawartych porozumieniach udało się rozplanować i doprowadzić do końca budowę. Niezwykle istotnym elementem całości są wspomniane wcześniej suwnice, służące do załadunku i rozładunku kontenerów. Do Gdyni dostarczyła je firma Kocks Krane i mogą pracować z wydajnością powyżej trzydziestu TEU w ciągu godziny. Dzięki dość sporej szybkości oraz rozbudowie torów kolejowych w porcie w ciągu dnia terminal może obsłużyć nawet 24 pełne pociągi. W ciągu całego roku będzie to dawać blisko pół miliona kontenerów, co jest świetnym wynikiem, który daje całkiem spore możliwości na rozwój. W planach są kolejne inwestycje, przykładowo podłączenie do terminala trakcji elektrycznej.
.